Page 50 - JIP katalog uzeniny 2024
P. 50

Dejte si Naše maso.


         Poctivě vyrobené v nové

         JIP bourárně




























          Vlastní výrobek versus cizí?
          Přirozeně vždycky vyhraje ten vlastní – víte totiž, jak vznikl, co obsahuje a můžete se zaručit za jeho kvalitu. Proto nás těší,
          že se můžeme pochlubit naší první centrální bourárnou masa společnosti JIP, která vznikla v Pardubicích.

          Celý proces od samotného bourání masa, přes zpracování, kuchyňskou úpravu až po finální zabalení nyní probíhá přímo u nás v bourárně. A my
          tak můžeme zákazníkům všech JIP prodejen napříč republikou nabídnout v jednom ‚balíčku’ kvalitu a čerstvost garantovanou naší vlastní výro-
          bou. Cesta k opravdu kvalitnímu masnému výrobku možná není tou nejjednodušší, ale stojí za to. V nové pardubické bourárně společnosti
          JIP začíná cesta masa na příjmu. „Maso k nám na příjem přijede od dodavatele jatečně opracované, to znamená vepřové maso v půlkách
          a hovězí maso ve čtvrtích,“ popisuje začátek zpracování masa vedoucí výroby bourárny Josef Macák. „Přes váhu se pak vepřové půlky a hovězí
          čtvrtě přesunou na visuté dráze do chladicí místnosti,“ pokračuje Josef Macák s tím, že po celou dobu manipulace s masem se dbá na zachování
          teplotního řetězce, který zaručí zdravotní nezávadnost: „Celý prostor bourárny je chlazený a teplota zde nepřesáhne 10 °C, v místnostech, kde
          je maso uloženo, smí být maximálně 3 °C.“

          Maso z bourárny najdete ve všech prodejnách JIP
          Z chladírny pak hovězí i vepřové putuje do samotné bourárny, kde jej řezníci opracují a porcují. Pro každou část provozu společnost JIP vybra-
          la takový postup, který po spojení všech jednotlivých dílků celého procesu zaručí ten nejlepší výsledek pro zákazníka. Například všechny
          plátky masa bez kosti nejsou krájeny a vkládány do vaniček strojově, ale ručně. „Přestože ruční krájení a vkládání plátků je samozřejmě časově
          náročnější, jedině díky němu zaručíme, že všechny plátky budou dobře a poctivě ukrojené. Zároveň je to pro nás další forma kontroly kvality,“
          vysvětluje Josef Macák.
          Část masa se po opracování balí do vakua nebo do vaniček s ochrannou atmosférou, další část pak míří ke zpracování do výroby polotovarů.
          Tam s pomocí nejnovějších technologií vznikají desítky různých masných produktů. Jde například o uzené výrobky (uzené ve vlastní udírně na
          čistých bukových štěpech), marinovaná nebo mletá masa, sekaná, ale třeba i plněné papriky, špízy, škvarky a mnoho dalšího. „Jednotlivé recep-
          tury jsou vlastní a samozřejmě tajné,“ říká s úsměvem vedoucí výroby a pokračuje: „Vše postupně ladíme a zlepšujeme, nyní máme například
          novou technologii pro mletí masa, která odstraní všechny šlachy a křupky, takže v našich klobásách nic takového nenajdete.“
          Poslední ‚zastávkou’ masa v nové bourárně je expedice. Tou měsíčně projde na 100 tun masa, tedy 5–6 tun denně a výrobky se odtud rozvážejí
          do všech JIP prodejen.
          Kvalita na prvním místě
          Hlavním důvodem, proč JIP bourárna vůbec vznikla, byla možnost díky ní zákazníkům nabídnout kvalitní masné výrobky, za které se můžeme
          stoprocentně zaručit, co do kvality i bezpečnosti. Tomuto cíli je podřízen i celý její provoz. Zaměstnanci se do výroby nedostanou bez přev-
          lečení, umytí a dezinfekce, prostory jsou několikrát denně čištěny, maso je samozřejmě pod stálým dohledem veterinární správy, řídíme se
          kontrolními body podle HACCP a hygienické normy dodržujeme nad rámec povinné legislativy. Vedle bezpečnosti a nezávadnosti je stejně
          důležitým cílem samotná kvalita. „Nechceme prodávat produkty plné vody, zahušťovadel nebo nějakých náhražek, ale poctivé výrobky plné
          masa,” říká Josef Macák s tím, že všechny výrobky z JIP bourárny jsou bez glutamátu.
          Naše maso
          Vepřové a hovězí maso z JIP bourárny nyní mohou zákazníci nakoupit na všech volných pultech s masem JIP prodejen a také v baleních pod
          označením Naše maso. V plánu jsou však i další formy prodeje. „Bourárna funguje teprve několik měsíců, jsme tedy zatím na pomyslném star-
          tu. Nejprve jsme výrobky chtěli nabídnout retailovým zákazníkům, od kterých již teď máme pozitivní ohlasy. Další fází pak bude uspokojení
          poptávky velkoobchodních zákazníků a rádi bychom dělali i porce na míru dle potřeb zákazníků, jako jsou restaurace, školní jídelny, závodní
          jídelny a další,” uzavírá marketingový ředitel Michal Lelek.



       50          www.jip-potraviny.cz
   45   46   47   48   49   50   51   52